Zamieszczone przez Agamek12
Czy Octavia II 1.6 MPI do zagazowania jeszcze się opłaca ???
Zwiń
X
-
kwestia też zestopniowania. ostatnio woziłem się przez miesiąc pożyczoną O2 1.6KM BSE i w stosunku do O1 1.6 BFQ (oba 102KM na papierze, różnica wagowa też nikła) to muł - zapewne przez nieco inne przełożenia skrzyni. niemniej jadąc o2 w trasie kilkukrotnie zdarzyło mi się zamknąć obrotomierz przy wyprzedzaniu na 3, bo cały czas brakowało mocy, dodatkowo poniżej 2,5tys. rpm nic się nie dzieje na żadnym biegu. także niekoniecznie 8v vs 16v.Zamieszczone przez Agamek12Jeśli mogę wtrącić coś w temacie "kłótni" co lepsze: 8V czy 16V. Otóż moje obiektywne wrażenia sa takie, że silnik 1.6i 16V 110KM w mojej ciężkiej T25 jest dynamiczniejszy w całym zakresie obrotów niż 1.6i 8V 102KM w lżejszej O1
ogólnie BSE daje radę z racji ogólnego dobrego stosunku koszty eksploatacji/cena/łatwość gazowania, choć faktycznie specjalnie dynamiczny to on nie jest
Komentarz
-
-
To ja chętnie poznam uzasadnienie tej teorii. Wystarczy spojrzec na charakterystyki moc/moment tradycyjnej 16-tki i 8-ki i w ogóle nie ma o czym gadać. Jak ktoś wykorzystuje pełna moc i kreci nonstop 5-6k obratow to fakt 16v jest lepsza ale przy normalnej jeździe elastycznościa 8V wygrywa bezdyskusyjnie. Mialem dwa auta 16v a pozniej dwa 8v i bez wahania wzialem Skodzine z ósemka. Fakt brak 6 biegu na autostradzie to straszna kupa , ale to juz inna historia.Zamieszczone przez yunior811,6 16V w Focusie a 1,6 8V w Octavii to dwa różne światy - weź to pod uwagę. "Szesnastka" zawsze bedzie lepsza. A druga sprawa, to że Octavia ma krótkie przełożenia w skrzyni biegów.
Komentarz
-
-
The_playa, moja Tojka 16V ma 150Nm przy 3.800obr. - jaki moment maksymalny i przy jakich obrotach ma BSE?
PS: już wiem: BSE ma 148Nm przy 3800obr...[/quote]
Tylko ty piszesz o VVTI
sprawdz sobie rozkład charakterystyki dla "tradycyjnej" 16-tki tak jak pisalem, i wtedy bedzie wyrazna roznica. 8-ka (skodowska) ma 80% momentu/mocy w okolicach 2k RMP natomiast 16 ledwo 50%.
To nie jest subiektywna opinia tylko fakt.
Nie jestem jakimś Fanem BSE ale mając do wyboru tradycyjne 16 i 8v tej samej mocy zawsze wybiorę 8v.
P.S W kwestii silników tubro ,vvti, vtec itd to juz zupelnie inna historia i tu z kolei bym nie dyskutowal.
Komentarz
-
-
yunior81, no własnie Twoja subiektywna ocena nie jest trafna jak zauważyło tu kilku kolegów nie jestem fanatykiem Skody miałem już kilka aut a jeszcze więcej słuzbowych z różnymi silnikami i focusem też troche jeździłem i 1,6 8 lepiej chodzi od 16
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
najlepiej podjedź na spota pogadaj z kolegami może dadzą Ci się przejechać Skodą 1.6 i sam ocenisz przed zakupem ja obecnie ma służbową Skode 1.9 TDI i sporo km juz nią wykręciłem jedna ma coś ok 300 tys bez remontu silnika turbiny dwumasa była robiona przy ok 200 tyś itd druga ma 120 tys wszystko zależy jaki Ci się uda egzemplarz i jak jest eksploatowana nasze służbowe lataja po Polsce rocznie robią w granicach 50-60 tkm kolega ma 1.9 i turbine robił przy 130 tyś jazda na krótkich odcinkach
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Jeździłem O1 z silnikiem 1.6 z LPG przez kilka dni i bardzo ładnie sobie radził.
Przejechałem się O2 również z 1.6, co prawda chwilę lecz wydawało mi się, że dużo bardziej zamulony...
Mam jeszcze jedno pytanie....
Jak szybko zużywają się plastiki, bo w tym modelu wytarta jest gałka zmiany biegów, przyciski od otwierania szyb i listwa na drzwiach.
Przebieg 106 000km.
Komentarz
-
-
kalel, w mojej służbowej już wytarte ale ma 300 tyś w tej co ma 120 tyś jeszcze nie sa wytarte a w mojej prywatnej mam dopiero 4 tyś km wiec sa nowe
[ Dodano: Pon 11 Mar, 13 14:50 ]
to też zależy od kierowcy jak jeździ i użytkuje te przyciski i biegi
wiec trudno określić to jednoznacznie
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
MZ jest znaczna różnica na korzyść O1. teraz wracając z weekendu ponad 400km już swoją BFQ praktycznie ani razu nie redukowałem biegów do wyprzedzania bo "nagle" auto reagowało na gaz; dodatkowo BFQ na LPG porównywana z BSE zasilaną tylko benzyną.Zamieszczone przez piotrek_osczernobyl, to w/g Ciebie BFQ jest "żywszy" w stosunku do BSE 0II?
o ile kiedyśtam stwierdziłem na forum, że osiągi i spalanie BFQ vs BSE są porównywalne, to po 5 latach posiadania swojej BFQ i okazyjnego wsiadania do o2 BSE zdecydowanie anuluję powyższe. O1 BFQ > O2 BSE. po tym miesiącu dość mocno wyleczyłem się z szukania O2 1.6 dla siebie, choć nie twierdzę, że tak się kiedyś nie stanie, aczkolwiek bez wcześniejszego entuzjazmu
Komentarz
-
-
No to słabo patrzysz, zobacz przy jakich obrotach jest max moment na zalaczonym przez Ciebie obrazku. 8v ->2,5k RPM 16v-> 4,5k RPMZamieszczone przez Agamek12Panowie,
Tu można porównać charakterystykę silników (co prawda w Fabii) 2 i 4 zaworowych: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/vie...hp?f=26&t=2076
Ja tam nie widzę jakiejś dramatycznej przewagi w "procentowym" udziale maksymalnego momentu w dolnym zakresie obrotów w silnikach 2-zaworowych, np. 1.4i 16V 100KM przy 2000rpm uzyskuje 83% momentu maksymalnego...
Dla scisłości 1.6 16V to 148Nm przy 4,5k rpm
Z reszta fajnie to widac na filmiku załaczonym przez kolege byq, oczywiscie na dłuższą mete i tak 16v by odstawilo ósemke...
Komentarz
-
Komentarz