Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy Octavia II 1.6 MPI do zagazowania jeszcze się opłaca ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez Agamek12
    Otóż moje obiektywne wrażenia sa takie, że silnik 1.6i 16V 110KM w mojej ciężkiej T25 jest dynamiczniejszy :szeroki_usmiech w całym zakresie obrotów niż 1.6i 8V 102KM w lżejszej O1.
    Jak wsiadam do szwagra Toyoty takiej jak twoja, tyle że z LPG, to żałuje że w Skodzie nie ma 16V.... nawet bez zmiennych faz rozrządu.

    Komentarz


    • #27
      yunior81, nie jestem fanatykiem, skoda nie jest ani moim pierwszym samochodem, ani tez nie wychwalam w niebo tego auta. Poprostu silniki 8V maja lepszy dół niz 16v co jest zrozumiałe chyba dla każdego. Nieważne czy VW, Fiat czy inne.
      Inline 5 cylinders

      Komentarz


      • #28
        edit:
        Jak dużo jeździsz, planujesz mieć długo to auto i kupisz wóz w dobrym stanie, to grzechem byłoby nie włożyć LPG do silnika BSE... Jak narazie przy dużych przebiegach ekonomicznie nieuzasadnione jest twierdzenie, że LPG się nie opłaca.
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez Agamek12
          Jeśli mogę wtrącić coś w temacie "kłótni" co lepsze: 8V czy 16V. Otóż moje obiektywne wrażenia sa takie, że silnik 1.6i 16V 110KM w mojej ciężkiej T25 jest dynamiczniejszy w całym zakresie obrotów niż 1.6i 8V 102KM w lżejszej O1
          kwestia też zestopniowania. ostatnio woziłem się przez miesiąc pożyczoną O2 1.6KM BSE i w stosunku do O1 1.6 BFQ (oba 102KM na papierze, różnica wagowa też nikła) to muł - zapewne przez nieco inne przełożenia skrzyni. niemniej jadąc o2 w trasie kilkukrotnie zdarzyło mi się zamknąć obrotomierz przy wyprzedzaniu na 3, bo cały czas brakowało mocy, dodatkowo poniżej 2,5tys. rpm nic się nie dzieje na żadnym biegu. także niekoniecznie 8v vs 16v.
          ogólnie BSE daje radę z racji ogólnego dobrego stosunku koszty eksploatacji/cena/łatwość gazowania, choć faktycznie specjalnie dynamiczny to on nie jest

          Komentarz


          • #30
            czernobyl, to w/g Ciebie BFQ jest "żywszy" w stosunku do BSE 0II?
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez yunior81
              1,6 16V w Focusie a 1,6 8V w Octavii to dwa różne światy - weź to pod uwagę. "Szesnastka" zawsze bedzie lepsza. A druga sprawa, to że Octavia ma krótkie przełożenia w skrzyni biegów.
              To ja chętnie poznam uzasadnienie tej teorii. Wystarczy spojrzec na charakterystyki moc/moment tradycyjnej 16-tki i 8-ki i w ogóle nie ma o czym gadać. Jak ktoś wykorzystuje pełna moc i kreci nonstop 5-6k obratow to fakt 16v jest lepsza ale przy normalnej jeździe elastycznościa 8V wygrywa bezdyskusyjnie. Mialem dwa auta 16v a pozniej dwa 8v i bez wahania wzialem Skodzine z ósemka. Fakt brak 6 biegu na autostradzie to straszna kupa , ale to juz inna historia.

              Komentarz


              • #32
                edit na temat główny:
                Jak dużo jeździsz, planujesz mieć długo to auto i kupisz wóz w dobrym stanie, to grzechem byłoby nie włożyć LPG do silnika BSE... Jak narazie przy dużych przebiegach ekonomicznie nieuzasadnione jest twierdzenie, że LPG się nie opłaca.
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz


                • #33
                  No i się zaczęło :lol: Każdy z nas pisze tu swoje subiektywne opinie lub obiektywne, jak kto woli a autor tematu niech podejmuje swoja decyzje i tyle ......

                  Dla mnie 1,6 w Octavii to muł i żaden "dół" ( choć jest ) w tym silniku mi tego nie wynagrodzi....

                  Komentarz


                  • #34
                    edit na temat główny:
                    Jak dużo jeździsz, planujesz mieć długo to auto i kupisz wóz w dobrym stanie, to grzechem byłoby nie włożyć LPG do silnika BSE... Jak narazie przy dużych przebiegach ekonomicznie nieuzasadnione jest twierdzenie, że LPG się nie opłaca.
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz


                    • #35
                      No właśnie tego muła boję się najbardziej....
                      Mogę jeszcze kupić VW Borę z 2003 roku z silnikiem 1.9 TDI 130KM a to jak wiadomo już jedzie
                      Bora wyjdzie mnie taniej, tylko boję się ewentualnych napraw tego silnika.

                      Komentarz


                      • #36
                        The_playa, moja Tojka 16V ma 150Nm przy 3.800obr. - jaki moment maksymalny i przy jakich obrotach ma BSE?
                        PS: już wiem: BSE ma 148Nm przy 3800obr...[/quote]

                        Tylko ty piszesz o VVTI sprawdz sobie rozkład charakterystyki dla "tradycyjnej" 16-tki tak jak pisalem, i wtedy bedzie wyrazna roznica. 8-ka (skodowska) ma 80% momentu/mocy w okolicach 2k RMP natomiast 16 ledwo 50%.
                        To nie jest subiektywna opinia tylko fakt.
                        Nie jestem jakimś Fanem BSE ale mając do wyboru tradycyjne 16 i 8v tej samej mocy zawsze wybiorę 8v.

                        P.S W kwestii silników tubro ,vvti, vtec itd to juz zupelnie inna historia i tu z kolei bym nie dyskutowal.

                        Komentarz


                        • #37
                          yunior81, no własnie Twoja subiektywna ocena nie jest trafna jak zauważyło tu kilku kolegów nie jestem fanatykiem Skody miałem już kilka aut a jeszcze więcej słuzbowych z różnymi silnikami i focusem też troche jeździłem i 1,6 8 lepiej chodzi od 16


                          Mariusz
                          Spoty Tarnowskie

                          Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                          Komentarz


                          • #38
                            edit na temat główny:
                            Jak dużo jeździsz, planujesz mieć długo to auto i kupisz wóz w dobrym stanie, to grzechem byłoby nie włożyć LPG do silnika BSE... Jak narazie przy dużych przebiegach ekonomicznie nieuzasadnione jest twierdzenie, że LPG się nie opłaca.
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz


                            • #39
                              najlepiej podjedź na spota pogadaj z kolegami może dadzą Ci się przejechać Skodą 1.6 i sam ocenisz przed zakupem ja obecnie ma służbową Skode 1.9 TDI i sporo km juz nią wykręciłem jedna ma coś ok 300 tys bez remontu silnika turbiny dwumasa była robiona przy ok 200 tyś itd druga ma 120 tys wszystko zależy jaki Ci się uda egzemplarz i jak jest eksploatowana nasze służbowe lataja po Polsce rocznie robią w granicach 50-60 tkm kolega ma 1.9 i turbine robił przy 130 tyś jazda na krótkich odcinkach


                              Mariusz
                              Spoty Tarnowskie

                              Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                              Komentarz


                              • #40
                                Jeździłem O1 z silnikiem 1.6 z LPG przez kilka dni i bardzo ładnie sobie radził.
                                Przejechałem się O2 również z 1.6, co prawda chwilę lecz wydawało mi się, że dużo bardziej zamulony...

                                Mam jeszcze jedno pytanie....
                                Jak szybko zużywają się plastiki, bo w tym modelu wytarta jest gałka zmiany biegów, przyciski od otwierania szyb i listwa na drzwiach.
                                Przebieg 106 000km.

                                Komentarz


                                • #41
                                  kalel, w mojej służbowej już wytarte ale ma 300 tyś w tej co ma 120 tyś jeszcze nie sa wytarte a w mojej prywatnej mam dopiero 4 tyś km wiec sa nowe

                                  [ Dodano: Pon 11 Mar, 13 14:50 ]
                                  to też zależy od kierowcy jak jeździ i użytkuje te przyciski i biegi wiec trudno określić to jednoznacznie


                                  Mariusz
                                  Spoty Tarnowskie

                                  Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez kalel
                                    Jeździłem O1 z silnikiem 1.6 z LPG przez kilka dni i bardzo ładnie sobie radził.
                                    Przejechałem się O2 również z 1.6, co prawda chwilę lecz wydawało mi się, że dużo bardziej zamulony...
                                    hmmm to jak tu zmieniac na 1,6 0II :diabelski_usmiech
                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez piotrek_os
                                      czernobyl, to w/g Ciebie BFQ jest "żywszy" w stosunku do BSE 0II?
                                      MZ jest znaczna różnica na korzyść O1. teraz wracając z weekendu ponad 400km już swoją BFQ praktycznie ani razu nie redukowałem biegów do wyprzedzania bo "nagle" auto reagowało na gaz; dodatkowo BFQ na LPG porównywana z BSE zasilaną tylko benzyną.

                                      o ile kiedyśtam stwierdziłem na forum, że osiągi i spalanie BFQ vs BSE są porównywalne, to po 5 latach posiadania swojej BFQ i okazyjnego wsiadania do o2 BSE zdecydowanie anuluję powyższe. O1 BFQ > O2 BSE. po tym miesiącu dość mocno wyleczyłem się z szukania O2 1.6 dla siebie, choć nie twierdzę, że tak się kiedyś nie stanie, aczkolwiek bez wcześniejszego entuzjazmu

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez czernobyl
                                        aczkolwiek bez wcześniejszego entuzjazmu
                                        no to ostygłes :diabelski_usmiech
                                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                        Komentarz


                                        • #45


                                          Zaraz zaczniecie porownywac do Turbo benzynki
                                          Inline 5 cylinders

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez Agamek12
                                            Panowie,
                                            Tu można porównać charakterystykę silników (co prawda w Fabii) 2 i 4 zaworowych: FABIACLUB.PL - Zobacz temat - [F1] Bezpośrednie porównanie wykresów silników PB
                                            Ja tam nie widzę jakiejś dramatycznej przewagi w "procentowym" udziale maksymalnego momentu w dolnym zakresie obrotów w silnikach 2-zaworowych, np. 1.4i 16V 100KM przy 2000rpm uzyskuje 83% momentu maksymalnego...
                                            No to słabo patrzysz, zobacz przy jakich obrotach jest max moment na zalaczonym przez Ciebie obrazku. 8v ->2,5k RPM 16v-> 4,5k RPM

                                            Dla scisłości 1.6 16V to 148Nm przy 4,5k rpm

                                            Z reszta fajnie to widac na filmiku załaczonym przez kolege byq, oczywiscie na dłuższą mete i tak 16v by odstawilo ósemke...

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              edit na temat główny:
                                              Jak dużo jeździsz, planujesz mieć długo to auto i kupisz wóz w dobrym stanie, to grzechem byłoby nie włożyć LPG do silnika BSE... Jak narazie przy dużych przebiegach ekonomicznie nieuzasadnione jest twierdzenie, że LPG się nie opłaca.
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Spokojnie nie czuj się urażony, obrażać cie na pewno nie chce...co do silnika to jest coś za cos i tyle.

                                                Jak zwykle zrobił się OFF topic. Sorry

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Właśnie, właśnie.
                                                  Zrobił się OT a ja dalej biję się z myślami czy kupić OII z 1.6 i LPG czy diesla 1.9 TDI.....

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    jesli uzywany .to 1.6 bedzie pewnie mniej zajezdzony niz diesel.
                                                    co do mułowatosci. 1.9 ma pierdolniecie z dołu i tego sie oszuka.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X